Oasele de dinozaur si cele 3 miliarde de dolari

29.11.2007

Descoperirea unor oase de dinozaur a oprit derularea unui proiect de 3 miliarde de dolari in Australia.

Oasele, despre care se crede ca dateaza de acum 115 milioane de ani apartin mai multor specii de dinozauri si reptile marine, au fost descoperite pe plaja din fata sitului de lucru, la sud-est de Melbourne. Acelasi loc a fost ales pentru construirea unei fabrici de desalinizare a apei,  atat de necesara in Australia; proiectul, care va salva de seceta orasul Melbourne, a fost momentan stopat.

plaja de langa melbourne
plaja de langa Melbourne

Avand in vedere importanta descoperirilor, oamenii politici s-au implicat imediat si au cerut realizarea mai multor studii inainte de continuarea constructiilor, lucru care arata ca oasele sunt considerate a fi foarte importante. Pietrele in care au fost prinse oasele s-au format in perioada in care Australia facea inca parte din cercul polar. Printre ramasitele gasite se numara dinti de Pleisosaur (o reptila cu gatul lung care traia in rau) si un schelet de Qantassaurus (un rinozaur ierbivor).

Lavinia Rorich

Noiembrie 2007

Zooland.ro

Un peşte uriaş a mâncat un rechin dintr-o înghiţitură - VIDEO

Nişte pescari din SUA care au reuşit să prindă un rechin în largul coastelor din Florida au avut parte de o surpriză pe care cu siguranţă nu o vor uita niciodată.

S-a descoperit mecanismul genetic de regenerare a cozii la şopârle. Ar putea fi aplicat şi la oameni

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Arizona au identificat genele responsabile de regenerarea cozii în cazul unor specii de şopârle, reuşita deschizând calea pentru aplicarea cunoştinţelor în domeniul medical uman, astfel încât, în timp, să se ajungă la regenerarea ţesuturilor umane.

Simpatica Janet - pentru adoptie