Eutanasierea cainilor fara stapan - solutia cea mai simpla?!

caini comunitariDa! Aparent pentru autoritatile locale din multe din urbele noastre aceasta masura extrema e rezolvarea problemei cainilor comunitari. De ce? Pentru ca dumnealor nu au solutii si nici nu se straduiesc sa gaseasca unele, pentru ca e mai simplu astfel, sa omori niste animale fara aparare, care deh oricum nu folosesc nimanui. Din fericire mai exista o parte, destul de mica, din societatea civila care e vigilenta si are puterea de a se opune acestei hotarari. Iar asta nu convine comoditatii autoritatilor, ba mai mult ONG-urile indraznesc sa ceara socoteala si pentru sumele enorme de bani veniti din vest pentru proiecte de sterilizare si construire de adaposturi pentru aceste animale. Si cum banii sunt bine camuflati in vile, masini de lux si afaceri, mai rar in padocuri si sterilizari, nu e convenabil pentru dumnealor sa iasa la iveala asta. Asa ca hai sa ne opunem Legii Marinescu,  ca doar suntem multi si puternici in fata javrelor amarate. Mai mult e vreme de criza si banii care mai vin in continuare din strainatate (mai putin ce-I drept pentru ca nu mai au incredere in noi ca ii cheltuim cum trebuie), ar trebui sa rotunjeasca in continuare conturile si burtile dumnealor.

Si cum Romania in continuare e o tara "animalofoba", nu e nevoie decat de putina manipulare a maselor pentru ca toata lumea sa fie incantat de aceasta masura extrema (cunoastem cu totii lipsa de respect si cruzimea romanului fata de animale, in general). Si uite asa toata lumea e fericita: populatia e incantata ca au guvernanti care iau masuri in favoarea lor, iar conducatorii stau in continuare comozi pe banii strainilor “fraieri” si iubitori de animale. Este oare nevoie de o astfel de lege intr-o tara care oricum dizgratiaza animalele? In loc sa incercam sa civilizam lumea, sa le insuflam respectul si iubirea fata de fiinte “inferioare” noua (oare?),  asa cum se face si s-a facut in majoritatea tarilor lumii civilizate (la care cu totii tindem, dar daca se poate fara sa miscam ceva la mentalitate). E rusinos si din acest punct de vedere suntem din nou pleava Europei. Nu ne pasa de nimic (mediu, animale, categorii de oameni  defavorizati sau diferiti de noi), ci doar de noi insine, un egoism bolnav care ne plaseaza unde suntem acum (la coada lumii civilizate) si care ne tintuieste aici. Pana nu vom renunta la acesta nu vom putea evolua ca natiune.

Dar nu vreau sa tin lectie de morala, pentru ca ma indepartez de la subiect. Pe de alta parte cetatenii au si ei dreptatea lor si dreptul de a fi imporiva cainilor vagabonzi. Nu se simt in siguranta in orasul si in apropierea locuintei lor. Vor ca odraslele lor sa se intoarca teferi de la scoala si  sa nu mai stea cu inima in san de fiecare data. La agresivitate raspund cu agresivitate, impulsionati de un instinct animalic, firesc, la fel ca si cel al cainilor, care la randul lor se simt amenintati de apropierea noastra. Dar in schimb noi ne pretindem “fiinta suprema” si ar trebuie sa avem mai mult discernamant ca ei, si sa fim noi cei care facem ceva pentru ca aceasta relatie om-caine, veche de 30000 de ani, sa functioneze in continuare. Solutii exista insa trebuie instituite cat mai devreme si avut rabdare ca sa apara si rezultatele scontate.

Acesti caini “comunitari” cum ii numim nu sunt fara stapan, sunt ai nostri, ai COMUNITATII si trebuie sa ne ingrijim de soarta lor. Pentru ca au ajuns in aceasta situatie tot din cauza noastra. Nu cred ca ii e strain nimanui abandonul in strada al cainilor care fie bolnavi, fie ca isi cereau portia lor minima de hrana sau alte mii de motive invocate, nu au mai fost demni de a avea un stapan. Cel mai simplu a fost sa-i aruncam in strada, sa-i ignoram, crezand ca astfel am rezolvat problema. Nu ne sunt straine nici imaginile cu caini adusi de la tara in masini incarcate doldora si debarcati la marginea oraselor pentru ca “acolo gasesc ei ceva de mancare ca orasul e mare”. Pedeapsa asta venea pentru ca patrupedul a indraznit sa-si apere curtea cu strasnicie si a muscat vreun musafir, sau a atentat la bunastarea celorlalte animale din curte (probabil de foame) sau pur si simplu pentru ca lipsa de educatie sau educatia defectuoasa din partea stapanului s-a intors impotriva lui. In ani la rand caine abandonat peste caine abandonat, inmultirile (in fapt instinct  natural) si mai ales ignoranta societatii, au facut ca in ultimii ani sa explodeze numarul cainilor de pe strazi si sa ne trezim dintr-o data ca “Avem o problema!!”. O problema pe care ne-o meritam si la care macar acum in ceasul al doisprezecelea ar trebui sa ii gasim o solutie corecta pentru ambele parti.

Ce se poate face? Sterilizarea e solutia cea mai accesibila si mai umana. Nu rezolva problema peste noapte, dar e piatra de temelie a reducerii cainilor de pe strazi in urmatorii 5-6 ani. Fara alti caini care sa mai apara in strada, numarul lor se va reduce progresiv de la an la an, prin selectie naturala, cainii batrani vor muri, insa nu vor mai veni altii tineri si apti de monta din urma. In plus un caine sterilizat e si un caine mai putin agresiv si mai sociabil, care nu va mai fi “turbat” in perioadele de reproducere deoarece instinctele sexuale i-au fost suprimate. Nu vor mai parea conflictele intre masculi care agitau intreaga haita si de unde victima cadea trecatorul aflat in apropiere. E cea mai buna solutie si trebuie sa o acceptam, la fel cum au facut si celelalte tari. Legea Marinescu (blocata de 2 ani in Camera deputatilor, stim noi de ce) mai spune ca trebuie infiintate in fiecare localitate adaposturi pentru aceste animale fara stapan, sub finantarea autoritatilor locale si sub obladuirea ONG-urilor de profil. Caini vor fi castrati, vaccinati si tinuti aici o perioada, oricine putand veni sa adopte un catel din acest loc. Dupa 7 zile caini vor fi returnati in zonele din care au fost ridicati si dati in ingrijirea iubitorilor de animale din zona, care isi vor lua angajamentul sa ii hranesca. Nimic complicat, oricum si in momentul de fata acestii caini, de la blocuri, sunt hraniti si ingrijiti de persoanele cu suflet mare, pensionarii care isi pot rupe 10 lei din pensia si asa mica, pentru a hrani acesti caini. Cu atat mai mult daca va fi cineva care isi asuma raspunderea pentru ei, vom putea trai in pace cu ei, chiar daca inca mai stau in strada, pentru cat or mai fi avand ei de trait.

Cainii sterilizati, cu agresivitate diminuata si hraniti, nu vor mai ataca oamenii, decat daca sunt amenintati. Trebuie sa invatam sa nu ii mai agresam, sa le adresam o vorba buna in loc de pietre si urlete si de ce nu ceva de mancare. La agresivitate ei raspund cu agresivitate, iar de cele mai multe ori omul are de suferit si tot el se victimizeaza. Eu personal nu am fost niciodata muscat de un caine, desi s-a intamplat de multe ori sa-i intalnesc in cale sau sa ma latre. Mi-am vazut de drumul meu, i-am ocolit daca era cazul si astfel fiecare am scapat teafar din aceasta intalnire. Sunt curios din cei care ajung cu muscaturi la spital, cati au patit-o pentru ca si-au vazut de drum si au ignorat cainele? E mai simplu sa declari ca te-a muscat maidanezul si astfel scapi de platit vaccinul.

O alta solutie este adoptia. Nu suntem obisnuiti cu aceasta procedura nici cand vine vorba de copii, daramite de caini. E rusinos ca patrupedele noastre ajung mai multe in occident la familii care le adopta, decat in sufletele noastre. Trebuie sa incetam sa consideram cainele maidanez “out of fashion” si inferior celui de rasa. Ni se pare ca suntem mai apreciati daca avem un caine de rasa in lesa decat unul de rasa comuna. La fel ca si in cazul masinilor, Dacia nu e “trendy” in schimb SUV-ul da mai bine la vecini. Dar din nou intram in alte subiecte spinoase. Adoptati! Nici nu va imaginati cata dragoste si veneratie veti primi din partea unui astfel de catel. Dumneavoastra veti fi cel castigat la final.

Solutii exista fratilor, insa trebuie puse in aplicare, iar asta cat mai devreme. Doar autoritatile pot face asta, faceti presiune asupra lor si nu asupra bietilor caini. Aveti rabdare si in cativa ani nu va va mai fi teama sa iesiti afara. Imbunatatiti-va mentalitatea si acceptati aceste animale, stim cu totii ca sunt “CEL MAI BUN PRIETEN AL OMULUI”. Si noi trebuie sa fim al lor!

Nicolae Hasegan
ZooLand.ro
 
30 Comentarii
  • EUTANASIATI TOTI MAIDANEZII a scris la 17.02.2015 09:15:

    Toti maidanezii din Romania trebuie EUTANASIATI pana la ultimu si zoofilii fanatici castrati si dusi la psihiatrie cu forta .

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 25.11.2013 12:18:

    pentru ca nu au ce cauta pe strada_ asta e motivul pe care-l auzi la oti retardatii. Dar de ce stau cainii pe strada?! Din vina lor? NU!! Atunci cum sa-i omori pentru vina ALTORA?! Si mai ales ca 99.99% sunt neagresivi?! Pedepse colective inseamna dictatura! Iar cazul Ionut este o mascarada ieftina, cu multe hibe, o plasa in care a picat USL, pierzand multi electori, nu doar PD, ci si USL-isti! Un copil gasit cu pantalonii in vine care nici nu a fost aratat publicului... (de niste parinti ahtiati dupa publicitate negativa animalelor_ asta era scopul lor_ pt asta au fost platiti) LA zecile de interviuri la care au fost cu copilul mort pe masa PSIHOLOGIC VORBIND genul asta de oameni ar fi aratat si copilul DACA era intr-adevar muscat de maidanezi si cand ceri asemenea aberatii de pedepse colective., ca sa vada prostimea "uite fratilor ce au facut"............ DAR NU, pentru ca nu era asa: nici nu au tinut sicriul deschis, EI AU LUAT O POZA DE PE INTERNET cu un copil muscat in America........ Politia nua luat filmele camerele restaurantului........... Pe pescarii de langa locul tragediei nu i-a interogat nimeni........... HA!!!!!!

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 30.07.2013 14:52:

    cum suntem noi suflete asa sunt si ei noi gresim ca ii condanam

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 29.06.2013 13:19:

    DA, trebuie eutanasiati, s-a ajuns atat de rau mai ales in bucuresti(am trait acolo cativa ani si stiu cum e) ca nu exista alta solutie mai buna. TREBUIE EUTANASIATI!

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 27.06.2013 13:54:

    Oare mustele , tantarii, sobolanii, insectele de tot felul nu au acelasi suflet ca si cainii maidanezi? Hai sa le aparam si lor drepturile...Asa -zisi iubitori de animale sa nu uite nici aceste suflete necajite...

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 27.06.2013 13:51:

    Sunt in 8 luni de sarcina si zilele trecute am trecut printr-o experienta teribila. Duminica in jurul pranzului, am mers singura in parcarea din spatele blocului sa urc in masina. Cand sa deschid portiera, au iesit vreo 5 caini maidanezi de sub masina si m-au inconjurat furiosi. Le deranjasem culcusul de zi! M-au luat prin surprindere si m-am speriat ingrozitor. Unul, cel putin, parea hotarat sa ma muste. AM avut noroc cu niste oameni care, auzind strigatele mele de frica, au iesit pe balcon si au strigat la ei. Si acum ma trec fiori la gandul ca putea sa-mi fie periclitata sarcina care, pana acum, a fost o bucurie pentru mine. Vi se pare normala aceasta situatie? Am ajuns noi, oamenii, sa avem mai putine drepturi decat cainii maidanezi? Cu ce am gresit eu?

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 24.04.2013 16:25:

    se inmultesc mai repede decat toate celelalte masuri...lumea nu adopta o javra instabila de pe strada e si normal...in bucuresti in fiecare an din ce in ce mai putine zone sunt sigure...nu mai pot sa alerg in parc ca ma fugaresc mereu...moarte javrelor si nesimtitilor care le da sa manance...jigodiilor frustrate nu va ingrijorati de copiii vostri cum va ingrijorati de javre

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 13.04.2013 18:25:

    @ pentru cei ce nu pot dormi de ...grija copiilor si a batranilor: ***cine va poreste sa luati un copil de la orfelinat - in grija- in loc sa va faceti proprii copii? Ca va "macina" grija de copii! *** cine va opreste sa luati un batran in grija? *** un catel se multumeste si cu resturile de la masa voastra - pe care le aruncati la ghena de gunoi! *** cine va da dreptul sa criticati modul in care fiecare dispune de banul lui? CATA IPOCRIZIE, IPOCRITILOR!!!!!....EGOISTI, CU INIMA REA, ZGARCITI, IPOCRITI!........

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 13.04.2013 18:18:

    @Pentru cei ce cereti PROSTESTE eutanasierea: CE REZOLVATI????!!!!! (ca asta se face de 20 de ani!!!) Nu-i asa ca la PROSTIE suntem printre primii?

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 08.04.2013 23:37:

    Maidanezii trebuie eutanasiati

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 12.03.2013 22:32:

    -Eutanasierea este ce-a mai buna solutie de indepartare a cainilor vagabonzi. -Eu nu dau 2 bani pe castrarea lor, deoarece cainii se inmultesc mereu. -Pe de alta parte pe mine ma intereseaza disparitia lor imediata de pe strazi, si nu peste 5mii de ani. -Eutanasierea nu inseamna chinuirea cainilor. eutanasierea este moarte rapida, si nu lenta. -Aia care le e mila de caini sa imparta cainii intre ei si sa ii ia acasa. Altfel mila fara fapta nu se poate numi mila, ci este fariseism. ca degeaba ti-e mila daca nu adopti un caine; caci este ploaie in vant doar a scrie pe net pentru caini daca nu ii si iei acasa -ca e usor a scrie pe net. este de fapt cel mai usor lucru pe care il poate face un "iubitor" de animale.

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 07.07.2011 08:33:

    OF , DE CE UNII OAMENI TREBUIE SA FIE ASA DE RAI?CUM POT SA OMOARE SARACII CAINI?MIE CHIAR IMI VINE SA PLANG!SI DOAR MAI SUNY SOUTII.

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 15.06.2011 23:22:

    Poate ar fi bine sa nu se treaca pe strada pe langa o ciata de caini agresivi caci sigur s-ar finaliza cu muscaturi dureroase si apoi si-ar schimba opinia fata de aceste ,,dragalase animale" oricare s-ar afla in aceasta situatie... Daca se citeste printre randuri n-ai ce-i face.Subiectul este tratat superficial, chiar voit.Se vine in fata cu pareri puerile,incorect formulate de necalificati ,naivi diversi ,caci daca s-ar intelege substratul si importanta nu s-ar canoni in explicatii fara sens.

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 13.06.2011 18:14:

    am 15 ani si sunt evel in cls8 sinu sunt de acord cu eutanasierea cainilor deoarece sunt niste priteni ai omului.

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 10.06.2011 02:48:

    Doresc sa se legifereze aceasta lege!Sunt obligati stapanii de animale cand ies cu cainii sa le puna botnita,sa adune mizeria de pe strazi,sa-si sterilizeze animalul si asupra acestor caini salbateci,crescuti in haite ca si lupii nu se iau masuri.Avem dreptul sa ne aparam asupra unui atacator canin ca si a unuia uman,aflati fiind in legitima aparare.Unii caini au ucis oameni. Cei care salveaza vieti umane sunt caini dresati,ai politistilor sau ai stapanului si nu un maidanez strain,infometat si uneori turbat.Ori macar,,asa zisii iubitori de animale"decat sa se vaite si daca le-ar pasa,sa-i lege ca sa nu mai cutreiere bezmetici pe strazi,caci in haite sunt periculosi.Nu vorbim de un catelus frumos,linistit,izolat,care se gudura pe langa om,cersind imbunat mancare,mangaiere si iubire,ci vorbim despre caini salbaticiti,infometati,fara frica omului,adevarate fiare salbatece.

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 27.04.2011 14:45:

    Felicitari pentru articol. Toata problema asta cu cainii e supralicitata fiindca alimenteaza satisfactia unor bestii egoiste, asa cum sunt multi concetateni ai nostri (n-ar mai fi!) Mergeti pe strazi prin Bucuresti, numarati cainii si blocurile dintr-un areal, faceti un calcul si vedeti cati caini sunt in Bucuresti. Maxim 30.000. In sectorul 2 au fost sterilizati aproape toti si deja s-au imputinat semnificativ. Sa faca si in celelalte sectoare la fel si sa vedeti ca problema se rezolva mult mai repede. Bucurestiul e permanent alimentat de doamnele de la tara (cele mai vocale impotriva cainilor, de altfel, cand ajung doamne de Bucuresti), care vin cu masinile si lasa puii in oras. Asa ca eutanasierea nu face decat sa alimenteze conturile pedeliste in mod continuu si neintrerupt. Si costa mult mai scump decat sterilizarea. Cei de la sectorul 2 (centrul veterinar teritorial), de un an de zile sterilizeaza peste 10 caini pe zi cu o alocatie LUNARA de 700 RON. Si cu un singur medic! Impotentii astia idioti, care ar ucide si ei pe cineva dar nu le permite legea, MA SUFOCA! Sper sa aiba parte de suferintele care le trebuie ca sa invete ce inseamna mila!

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 26.04.2011 13:36:

    Solutia; ca "iubitorii" de maidanezi sa-i ia in casa. Aia e solutia. Politicienii fac legi pentru a favoriza oamenii, nu javrele voastre. Cum ramane cu OAMENII LIPSITI DE APARARE care sunt atacati aiurea de javrele voastre? Ma doare-n pxxa de maidanezi; asa cum nu ma intereseaza soarta sobolanilor omoriti de deratizare, nu ma intereseaza nici soarta maidanezilor. Ma doare-n pxxa de ei! Ati inteles? Fix in pxxa!

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 16.04.2011 00:21:

    SUNTETI NISTE HANDICAPATI!!!!! CUM DRACU SA II OMORI??? SUNT SI ELE FIINTE!!! DACA VRETI SA EUTANASIATI PE CINEVA ,SA VA EUTANASIATI PE VOI PROSTILOR!!! CE VINA AU ANIMALELE CA NU AU STAPAN? DACA E PE ASA DE CE NU EUTANASIATI SI CERSETORII??? NICI EI NU AU CASA!!! NICI EI NU AU VINA!!!DAR DACA SUNTETI TOT AICI DE CE NU EUTANASIAM TOATA PLANETA?????NU AVETI BANI DE ADAPOSTURI!CE SA ZIC...BINE CA PENTRU PUSCARIASI SI CRIMINALI CAND II TRIMITI LA INCHISOARE DATI BANI SA AIBA CONDITII SI DETOATE!!! BINE CA PENTRU HOTI SI CRIMINALI DATI BANI!!!!PENTRU AIA CARE VA FURA SAU VA DAU IN CAP!!! BRAVO ASTA E TARA IN CARE TRAIM!!!!!

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 13.04.2011 17:03:

    Nu inteleg de ce toti incercati sa aparati niste animale pe care oricum le chinuiti???? Eu vad zilnic caini schiopi, flamanzi, calcati de masini, care sfarsesc prin moarte in chinuri...Nu stiu cum se face ca oricat s-a incercat sterilizarea lor, se inmultesc pe zi ce trece! Ajung sa fie haite de cate 7-8 caini care ataca pe oricine trece prin dreptul lor, fara un motiv justificat, pentru ca deh...sunt animale, nu au ratiune. Eu am fost muscata de 2 ori pana acum si nu am reactionat violent, dar tot timpul ies din scara blocului cu frica de nu ma astepta unul care sa ii instige si pe ceilalti. Si asta se intampla ZIUA in amiaza mare, nu noaptea!!!! Nu mai vorbesc de latrat si deranjatul somnului...nu sunt absurda. Eu vorbesc aici de siguranta noastra, a tuturor.. a copiilor nostrii care ies la joaca si asa mai departe. Sa nu mai comentez de scoaterea gunoiului din tomberoane, pentru ca deh...le este foame...Va dati seama ce sursa de microbi???? Concluzia este ca acesti caini comunitari nu au ce cauta intr-o tara civilizata. Daca iubiti animalele luati-le si aveti grija de ele!!!!!!!!!!! Eu nu vad decat solutia eutanasierii. IGIENIC si RAPID

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 05.02.2011 23:29:

    dIn cAuZa sTaPaNiLoR sUnT EuTaNaSiAtI CaTeIi DeOaReCe Le dAu dRuMuL Pe sTrAdA IaR Ei sE iNmUlTeSk.......sI NoI AvEm o cAtEa lA BlOcUrI Si a fAtAt dE VrEo 15-16 oRi....CaInI BoLnAvI CaRe nU mAi aU LeAc AtUnCi pOt sA Ii eUtAnAsIeZe.......O fEmEiE sA PrEfAcUt k a lEnEsInAt Ca sA Nu iI iEiE CaInElE De pE StRaDa...

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 04.02.2011 10:46:

    In orice tara din Europa si America nu mai vezi asa ceva. Bai fratilor au murit oamnei, mancatii de vii de acesti maidanezi si muscati zeci de mii de oameni anual incluzand si copii, cine raspunde de aceste nenorociri??? raspunde-ti voi care luati apararea acestor maidanezi??? Bine le face ca ii omoara. In strainatate daca este adus la centru un caine si in maxim 2 saptamani nu a venit nimeni sa il adopte il eutanasiaza!!! Ce libertate fratilor sa muste ,sa ne trezeasca noptile cu galagia lor, sa ne rastoarne gunoaiele, sa isi faca treburile pe unde apuca, sa poarte microbi, sa ne puna vieteile in pericol noua si copiilor nostri?? Si mie imi plac cainii am si eu unul acasa si inca unul nazdravan adica un beagle, acuma are 2 ani dar se compoarta ca la 3 luni, toata casa a trebuit sa o renovez din cauza lui dar nu l-as da pentru nimic in lume. Dar tot timpul cand ies cu el la plimbare fie pe mal fie prin oras am probleme cu acesti caini, am fost atacati de nenumarate ori noroc ca am avut pietre la indemana. VREau sa va intreb pe voi aparatorii de maidanezi daca m-ar fi muscat pe mine sau pe beagle-ul meu cine ne platea doctorii??? sau daca v-ar musca voua copii D-ne fereste si atunci o sa le luati apararea??

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 03.02.2011 10:31:

    I-as eutanasia eu pe ei cacati grasi si mincinosi ce sunt, astia trebuie dati toti jos si omorati, ei, nu cainii care nu au nici o vina si sunt neajutorati, ei au furat si nu avem de niciunele si suntem de rasul lumii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 02.02.2011 10:35:

    PARLAMENTARII ASTIA SUNT NISTE OAMENI RAI,FARA PIC DE SUFLET SI DOLDORA DE BANI EU UNUL IAS SCADE SALARIUL LA CEL CE O PROPUS MOTIUNEA CU 99.9% SI LAS BAGA IN PUSCARIE PENTRU ,,TENTATIVA DE UCIDERE " CONFORM LEGISLATIEI IN VIGOARE . SARACELE ANIMALE CE SUFERA DIN CAUZA UNOR OAMENI MESCHINI. TOATE ANIMALELE AU SUFLET,GANDURI SI PESONALITATE. STATUL ASTA SA LUAT DE TOATA LUMEA BATRANI ,ADULTI ,COPII ,CHIAR SI DE ANIMALE NEAJUTORATE CEA CE ESTE DEA DREPTUL JALNIC JALNIC JALNIC

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 23.08.2010 14:48:

    se vede cu ochiul liber ca nu avem oameni capabili deoarce nu le pasa de soarta bietelor animale nevinovate si in loc sa depuna un minim efort pentru un centru de animale fara stapan ii omoara si NU este corect!!!!viermii care sunt de acord cu eutanasierea ar trebui ei eutanasiati,nenorocitii!!!oare cainii de pe strada nu au ajuns asa din vina oamenilor care nu vor sa ii mai tina si ii alunga fara sa le pese de soarta lor???

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 23.08.2010 14:48:

    se vede cu ochiul liber ca nu avem oameni capabili deoarce nu le pasa de soarta bietelor animale nevinovate si in loc sa depuna un minim efort pentru un centru de animale fara stapan ii omoara si NU este corect!!!!viermii care sunt de acord cu eutanasierea ar trebui ei eutanasiati,nenorocitii!!!oare cainii de pe strada nu au ajuns asa din vina oamenilor care nu vor sa ii mai tina si ii alunga fara sa le pese de soarta lor???

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 11.08.2010 14:54:

    ba este asa de medrept ar trebuii sa se ridice un sediu pt catelusi de pe strazi eu am o catelusa si nu vreau sa ma gandesc ca daca cumva scapa pe strada sao omorati dar nu e vorba doar de cainele meu e vorba de toate fiintele omorate ...........decat sa omorati catelusii strazii mai bine i lasati pe strada ......oameni buni aveti grija de toate animalele si de toata natura care va inconjoara sunteti mai buni de atat eu stiu asta voi nu aveti caine sau animale care le iubiti??? sau voi chiar nu iubiti animalele??? eu am avut 11 pisicutze si credeti ca l-eam omorat sau le-am aruncat pe strada ........nu leam pastrat le-am ingrisjit si le-am cautat stapan si el-am gasit fidca lumea stie ca viata fara animale ar fii atata de trista ma numesc maria rotaru am 12 ani si ripostez impotriva Eutanasierea cainilor fara stapan........

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 11.08.2010 14:54:

    ba este asa de medrept ar trebuii sa se ridice un sediu pt catelusi de pe strazi eu am o catelusa si nu vreau sa ma gandesc ca daca cumva scapa pe strada sao omorati dar nu e vorba doar de cainele meu e vorba de toate fiintele omorate ...........decat sa omorati catelusii strazii mai bine i lasati pe strada ......oameni buni aveti grija de toate animalele si de toata natura care va inconjoara sunteti mai buni de atat eu stiu asta voi nu aveti caine sau animale care le iubiti??? sau voi chiar nu iubiti animalele??? eu am avut 11 pisicutze si credeti ca l-eam omorat sau le-am aruncat pe strada ........nu leam pastrat le-am ingrisjit si le-am cautat stapan si el-am gasit fidca lumea stie ca viata fara animale ar fii atata de trista ma numesc maria rotaru am 12 ani si ripostez impotriva Eutanasierea cainilor fara stapan........

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 09.07.2010 11:22:

    Am gasit de curand un catelush pe strada, are codita taiata in doua bolnav si flamand, l-am luat acasa si l-am ingrijit, mai am 2 caini si din pacate nu il mai pot tine, Am sunat la adapost in brasov si o cucoana de acolo imi zice ca ei nu il primesc ca e mic si moare ca sunt conditii mizere si ea nici macar cainii din fata blocului nu ii duce acolo. Imi pot inchipuii in ce conditii traiesc acei caini acolo. II multumesc, ca mi-a spus acest lucru, asa macar nu il am pe constiinta. Sa le fie rusine ca nu sunt in stare sa faca ceva nobil cu banii primiti de dincolo, si sper din tot sufletul sa fie din ce in ce mai multi caini adoptatii in strainatate. Acolo macar o sa fie ingrijiti mai bine ca aici, si daca stapanul le face ceva macar exista legi care sa il pedepseasca, nu ca la noi in Jungla.

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 30.06.2010 22:39:

    cainele este animalul care iti ofera toata dragostea lui, neconditionat..eu am luat o catelusa de pe starada..si e singura mea bucurie cand ajung acasa...o iubesc la fel ca pe un copil opriti abuzul impotriva animalelor!

    [Răspunde]
  • Anonim a scris la 30.06.2010 22:38:

    cainele este animalul care iti ofera toata dragostea lui, neconditionat..eu am luat o catelusa de pe starada..si e singura mea bucurie cand ajung acasa...o iubesc la fel ca pe un copil opriti abuzul impotriva animalelor!

    [Răspunde]
mai multe life.ro
mai multe Ştiri / Evenimente
  • Un câine s-a întors acasă după patru ani în care nimeni n-a ştiut de el
    Un câine s-a întors acasă după patru ani în care nimeni n-a ştiut de el

    În 2013, Molly, un ciobănesc german din Carolina de Nord, a plecat de acasă împreună cu cel mai bun prieten al său, un căţel din curtea vecină.

    CITEŞTE
  • Un câine a salvat de la moarte zeci de nuntaşi în Nigeria. Ce a făcut când o femeie se pregătea să se arunce în aer
 
X
Citeste mai mult»
  • Pedigree Teacup Maltese Puppies
    Pedigree Teacup Maltese Puppies

    Avem o grămadă frumoasă de pui maltezi. Calitate excelentă cu ochi mari negri. Sărut de Ch. Sammy și barajul este G-Champion, care este însoțit de mulți campioni în pedigree. Acum, luând un depozit pentru acești copii adorabili. Curente pe toate vaccinuri

    audreyprior3@gmail.com Postat la 14/06/2017 11:11
    Categoria: Oferte
  • DONEZ broasca testoasa

    Donez broasca testoasa in varsta de 4-5 ani. Este destul de mare ca si dimensiuni deja - cat o palma. Nu ii pot oferi conditiile necesare unui trai bun si sta mai mult singura. Nu ma pricep la acest tip de animal si mi-as dori sa o preia cineva care o poa

    mail.alexagombos@gmail.com Postat la 14/06/2017 11:11
    Categoria: Oferte
  • Pierdut caine lup negru
    Pierdut caine lup negru

    Pierdut caine lup negru,mascul, talie mare,varsta 8 ani,se afla sub tratament, zona Gara de Est - Obor, Sect.2, Bucuresti. Este microcipat. Data disparitiei 27.05.2017. Ofer recompensa! Tel.:0722.68.88.36 / 0752.17.79.19; email: dragosion1977@yahoo.com

    dragosion1977@yahoo.com Postat la 14/06/2017 11:11
    Categoria: Oferte
  • Pisoiasi Norocei nascuti pe 1 apr educati la litiera scumpi si jucausi
    Pisoiasi Norocei nascuti pe 1 apr educati la litiera scumpi si jucausi

    2 Puiuti de 2 luni, scumpi si dragastosi, ingrijiti si curatei crescuti in casa - Blackie si Costi, deparazitati, educati - invatati sa-si faca nevoile la litiera, pufosi si mancaciosi cauta un stapan/o stapana la fel de iubitoare si grijulie

    pavilic@yahoo.com Postat la 14/06/2017 11:11
    Categoria: Oferte
x
Aboneaza-te la newsletterul Zooland.ro